Podczas październikowej sesji radni powiatu płońskiego przyjęli stanowisko w sprawie uruchomienia połączenia kolejowego Warszawa – Gdynia, przez Płońsk i Raciąż.
Uchwałę podjęto podczas środowych obrad, 29 października. Rada powiatu w uchwalonym stanowisku apeluje o uruchomienie powyżej wspomnianego połączenia.
Przypomnijmy, że Ministerstwo Infrastruktury i spółka PKP Intercity poinformowały o planach utworzenia 12 nowych połączeń kolejowych, a Płońsk i Raciąż znalazły się w jednym z dwóch wariantów trasy Warszawa-Gdynia. Trasa Warszawa-Gdynia ma przebiegać m.in. przez miejscowości Sierpc, Płońsk i Raciąż, oznaczałaby powrót połączeń dalekobieżnych po wielu latach. Drugi wariant trasy przebiega przez Płock. Wybór będzie zależał od oferty, jaką złożą na obu tych trasach Koleje Mazowieckie.
- „Rada powiatu płońskiego podejmuje stanowisko dotyczące uruchomienia połączenia kolejowego Warszawa – Gdynia przez Płońsk i Raciąż, które jest kontynuacją działań podejmowanych przez władze powiatu płońskiego, w tym przez starostę Artura Adamskiego oraz wicestarostę Jacka Ryzińskiego" – czytamy w przyjętym w czwartek stanowisku.
Rada przypomina, że w październiku 2024 roku podpisano list intencyjny w Starostwie Powiatowym w Płocku, sygnowany przez przedstawicieli pięciu powiatów: nowodworskiego, płońskiego, płockiego, sierpeckiego i lipnowskiego. Dokument ten został skierowany do Ministerstwa Infrastruktury oraz PKP PLK i zawierał apel o elektryfikację linii kolejowych nr 27 i 33 oraz o uruchomienie bezpośrednich połączeń z Warszawą. Na wniosek wiceprzewodniczącego konwentu powiatów województwa mazowieckiego – starosty płońskiego Artura Adamskiego, sprawa połączeń kolejowych została podjęta na forum konwentu, który również przyjął, popierające powyższe połączenie kolejowe, stanowisko.
Stanowisko popierające taki wariant trasy, przyjęła również rada miasta Płońska, a burmistrz Raciąża wystosował oficjalne pismo do PKP Intercity, podkreślając znaczenie tej inwestycji dla rozwoju miasta i regionu.
W przyjętym w środę stanowisku radni powiatu doceniają również działania Oddolnej Inicjatywy Młodych z Płońska, która poprzez petycje, kampanie informacyjne i kontakty z mediami, wspiera ideę przywrócenia bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawą.
Rada powiatu postuluje, aby uruchomienie połączeń hybrydowych było pierwszym etapem wdrażania nowej trasy, a w dalszej kolejności realizowana była pełna elektryfikacja linii nr 27.
Argumentuje, iż uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego z Warszawą m.in. zlikwiduje wykluczenie komunikacyjne mieszkańców powiatu płońskiego, skróci czas dojazdu do stolicy i Trójmiasta, umożliwi rozwój lokalnego rynku pracy i edukacji, zwiększy atrakcyjność inwestycyjną Płońska, Raciąża i okolicznych gmin, odciąży ruch drogowy na modernizowanej trasie S7.
- „Rada powiatu płońskiego jest za kontynuowaniem wszelkich działań zmierzających do realizacji tej inwestycji, w tym do dalszych rozmów z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury, PKP Intercity, PKP PLK, Kolei Mazowieckich oraz innymi interesariuszami – czytamy w stanowisku. - Rada powiatu płońskiego apeluje do: Ministerstwa Infrastruktury, PKP Intercity, Kolei Mazowieckich, PKP PLK, parlamentarzystów z regionu -o uwzględnienie wariantu trasy przez Płońsk i Raciąż jako priorytetowego w kontekście planowanych połączeń z wykorzystaniem pojazdów hybrydowych oraz o podjęcie niezbędnych działań inwestycyjnych, w tym elektryfikacji linii nr 27 i zapewnienia trwałego, ekologicznego rozwiązania komunikacyjnego dla północnego Mazowsza. Rada powiatu płońskiego deklaruje dalszą współpracę i rozmowy z Ministerstwem Infrastruktury, PKP Intercity, PKP PLK, Kolejami Mazowieckimi, samorządami oraz instytucjami, w celu osiągnięcia zakładanych rezultatów i rozstrzygnięć pozytywnych dla mieszkańców powiatu płońskiego”.
 
                                         
                                         
					







Komentarze obsługiwane przez CComment