Jeśli dostajesz wiadomość na komunikatorze, z którym powiązany jest profil w mediach społecznościowych, z prośbą o podanie kodu do szybkiego przelewu, UWAŻAJ! – to może być oszustwo. Szczegółowo weryfikuj takie wiadomości.
Nie zrobiła tego niestety 45-letnia mieszkanka Mławy. W niedzielę po południu (12.10) dostała wiadomość od znajomej, wysłaną z popularnego komunikatora. Znajoma wyjaśniała, że przekroczyła dzienny limit wypłaconych z konta środków i prosi o kod do szybkich przelewów elektronicznych. Mławianka podała kod i zatwierdziła przelew. Straciła ponad 1000 zł. Po chwili dowiedziała się, że haker przejął konto znajomej w mediach społecznościowych i wysyłał do osób z listy kontaktów wiadomości z prośbą o pożyczkę.
Jak się uchronić przed tego rodzaju oszustwem?
- Jeśli w treści wiadomości pojawia się prośba o pożyczkę za pomocą udostępnienia kodu do szybkich płatności elektronicznych, a wiadomość ta została wysłana za pomocą komunikatora- sam ten fakt powinien wzbudzić nasza czujność i ostrożność !
- Należy sprawdzić wiarygodność informacji i zadzwonić do osoby, która zwróciła się do nas o pomoc- nie korzystając oczywiście z komunikatora !
- Stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto - zalogowanie się wymaga potwierdzenia ).
Pamiętajmy, oszuści działają w jednym celu – pozyskania danych dostępowych do konta bankowego lub uzyskania przelewu pieniędzy na ich konto. Zachowajmy czujność i rozsądek gdy otrzymamy wiadomość z prośbą o pożyczenie pieniędzy.
KPP Mława
Komentarze obsługiwane przez CComment