ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@tygodnikciechanowski.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Chciał tylko zamieścić ogłoszenie. Oszustom znów się udało

Fot. KPP Płońsk

Próba zamieszczenia ogłoszenia o sprzedaży samochodu zakończyła się utratą ponad 11 tysięcy złotych. 45-letni mężczyzna i jego córka padli ofiarą oszusta, który podszył się pod konsultanta serwisu ogłoszeniowego.

We wtorek, 5 sierpnia płońska policja otrzymała kolejne zgłoszenie o internetowym oszustwie. Wpłynęło ono od mieszkańca powiatu płońskiego, który próbował wystawić na sprzedaż samochód poprzez popularny portal ogłoszeniowy. Po opłaceniu ogłoszenia przez córkę zgłaszającego, na ekranie pojawiła się informacja, że w ciągu kilku minut skontaktuje się konsultant, by pomóc w aktywacji ogłoszenia.

- Rzeczywiście, wkrótce zadzwonił mężczyzna podający się za konsultanta – informuje sierż. Eliza Koźlicka z KPP w Płońsku. - Rozmówca przekonał pokrzywdzonego, że z powodu dokonania płatności z konta innej osoby - córki, ogłoszenie zostało tymczasowo zawieszone. Aby je aktywować, konieczne miało być przelanie weryfikacyjnej opłaty w wysokości 1500 zł – rzekomo zwracanej po aktywacji ogłoszenia. Córka dokonała pierwszej płatności, po czym na stronie pojawiła się informacja o konieczności wykonania kolejnej transakcji – w celu zwrotu poprzedniej wpłaty. Wkrótce potem pojawił się kolejny komunikat z prośbą o podanie nowego kodu.

Mężczyzna cały czas był w kontakcie telefonicznym z osobą podszywającą się pod konsultanta, jednak co jakiś czas oszust rozłączał się i dzwonił ponownie z innego numeru. Kiedy córka już nie mogła podać kodu BLIK z powodu limitu płatności, konsultant podpowiedział, że można dokonać płatności także z innego rachunku bankowego. Ostatecznie zgłaszający i jego córka przekazali w sumie 8 kodów, które zostały zrealizowane w bankomacie w Warszawie – na łączną kwotę 11 tysięcy złotych.

Ofiary dopiero po czasie zorientowały się, że padły ofiarą wyłudzenia.

Policja apeluje o ostrożność podczas korzystania z internetowych serwisów ogłoszeniowych. - Pamiętajmy, że żaden konsultant nie powinien prosić o podanie kodów BLIK ani zachęcać do kolejnych płatności w celu weryfikacji ogłoszenia czy zwrotu środków. Tego typu działania są próbą oszustwa. Jeśli cokolwiek budzi twoje wątpliwości – przerwij kontakt i zgłoś sprawę na policję – dodaje sierż. Eliza Koźlicka.

 

Komentarze obsługiwane przez CComment