Do płońskich policjantów zgłosiło się dwóch mieszkańców powiatu, którzy stracili dostęp do swoich profili w mediach społecznościowych.
Oszuści z przejętych kont wysyłali do znajomych prośby o podanie kodu BLIK. W przypadku pierwszego konta na prośby odpowiedziało dwóch znajomych. Jeden stracił 450 zł, drugi 500 zł.
W drugim przypadku znajomy 22-latka, wierząc, że pomaga, przekazał kod BLIK i zatwierdził transakcję na kwotę 800 zł.
- Pamiętajcie, zanim przekażecie komukolwiek kod BLIK, zawsze upewnijcie się, że za prośbą o „szybką pomoc finansową” nie stoi oszust. Najprościej – zadzwońcie i sprawdźcie, czy to naprawdę osoba, którą znacie. Włączcie uwierzytelnianie dwuskładnikowe i stosujcie dodatkowe zabezpieczenia kont w mediach społecznościowych. Rozmawiajcie ze swoimi bliskimi i ostrzeżcie ich, jak działają oszuści – apeluje płońska policja.
Komentarze obsługiwane przez CComment