Przedsiębiorstwa coraz częściej stawiają na pozycjonowanie lokalne. Dlaczego tak się dzieje? W przypadku skutecznie przeprowadzonego lokalnego SEO możliwe jest osiągnięcie wysokiego poziomu konwersji i zbudowania dobrej widoczności. Zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na ten temat. Dowiedz się też, której agencji SXO warto zaufać w tej kwestii.
Czym jest SEO lokalne?
SEO lokalne (ang. local SEO) to zestaw działań optymalizacyjnych, których celem jest zwiększenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania dla zapytań lokalnych – czyli takich, które zawierają nazwę miasta, dzielnicy, regionu lub są powiązane z geolokalizacją użytkownika. To właśnie ten obszar SEO odpowiada za to, że wpisując w Google frazę typu „kawiarnia Gdańsk Wrzeszcz” lub po prostu „dentysta”, widzisz wyniki dopasowane do Twojej bieżącej lokalizacji.
W wielu przypadkach użytkownik wyszukiwarki nie musi nawet wpisywać nazwy miasta. Dzieje się tak za sprawą technologii geolokalizacji, którą wykorzystuje Google. Wyszukiwarka doskonale wie, jakie jest położenie jej użytkowników i odpowiednio dopasowuje wyniki wyszukiwania.
Wyższa konwersja i skuteczność pozycjonowania
Wysoka konwersja w przypadku lokalnego SEO wynika z tego, że firmy widoczne lokalnie, trafiają do użytkowników z okolic. Na przykład strona zakładu fryzjerskiego z Katowic widoczna na obszarze najbliższych piętnastu kilometrów jest atrakcyjna dla osób, które szukają w Google fryzjera. Zupełnie inaczej byłoby, gdyby strona ta wyświetlała się użytkownikom z drugiego końca Polski. W takim przypadku nie byłoby mowy o konwersji.
Konwersje przy pozycjonowaniu lokalnym to również rezultat budowania wizerunku lokalnego eksperta. Eksperckie wpisy blogowe dotyczące usług na danym obszarze sprawiają, że marka zaczyna być kojarzona z konkretnym regionem – jako sprawdzony i dostępny lokalnie dostawca.
Co więcej, regularna publikacja wartościowych treści z nawiązaniem do lokalnego rynku zwiększa szanse na zdobycie tzw. featured snippets oraz pozycji zero w Google. Przekłada się to bezpośrednio na większy ruch organiczny. O skuteczności lokalnego SEO przekonały się między innymi firmy z Ciechanowa: https://semcore.pl/pozycjonowanie-ciechanow/.
Mniejsza konkurencja i efektywne wykorzystanie budżetu
Lokalne SEO umożliwia precyzyjne targetowanie słów kluczowych o niskiej konkurencyjności, a jednocześnie wysokiej intencji zakupowej. Przykładem może być fraza „stomatolog Wrocław Krzyki” – znacznie bardziej konkretna niż ogólne „dobry dentysta”. Dzięki temu budżet przeznaczony na działania SEO może być wykorzystany znacznie efektywniej.
Która agencja dobrze realizuje SEO lokalne?
Godną polecenia agencją marketingową jest Semcore. To usługodawca z Poznania, który na przestrzeni lat zbudował pozycję branżowego lidera w kwestii pozycjonowania — także SEO lokalnego. Firma ta z powodzeniem obsługuje zarówno duże, jak i średnie oraz niewielkie firmy. Jeżeli więc oczekujesz konkretów i rezultatów, a nie pustych obietnic, sprawdź, jak wygląda SEO lokalne w Semcore.
Komentarze obsługiwane przez CComment